Week 1 dag 4 - Reisverslag uit Republic, Verenigde Staten van yasmininwashington - WaarBenJij.nu Week 1 dag 4 - Reisverslag uit Republic, Verenigde Staten van yasmininwashington - WaarBenJij.nu

Week 1 dag 4

15 Maart 2015 | Verenigde Staten, Republic

Vandaag waren er Amerikaanse gasten met twee kinderen. De jongste was jarig dus ze wilde gaan paardrijden. Lotte en ik blij, want dat was de voornaamste reden dat we bij K-Diamond-K stage wilde gaan lopen. Echter was het al erg hard aan het regenen toen we opstonden en stervenskoud. Na het ontbijt zijn we alles gaan voeren. Wanneer je het vee gaan voeren klimmen we met z’n alle achterop een pickup en rijden we naar de overkant van de weg, naar de “meadow”. Hier legt Kathy dan een strobaal achterop de pickup neer waaraan we ons dan kunnen vasthouden. Best eng af en toe, omdat het gebied waar de dieren in staan best hobbelig is en je jezelf niet goed kunt vasthouden.

Omdat het zo koud was en hard regende hebben we de kinderen op de paarden door de meadow laten lopen, en zijn we daarna stel terug naar binnen gegaan om warme chocolademelk te drinken. Daarna hadden we gelunched en hadden we de rest van de dag vrij.
Rond 14:00 uur begon het in een keer echt super hard te sneeuwen. Het kwam echt met bakken uit de lucht, met sneeuwvlokken zo groot als bierviltjes! Luke (Australiër) had nog nooit sneeuw zien vallen, erg grappig omdat dit voor ons redelijk normaal is.
’s Middags kwamen er mensen square dansen (bijna hetzelfde als linedancing), en hebben we een les gekregen met alle vrijwilligers. Wat hebben we gelachen, voornamelijk omdat het er echt niet uitzag en we er niets van bakte.
Na het squaredancen vroeg Luke of we mee wilde pokeren. Luke (Australiër), Natacha (Franse), Alex (Franse), Steven (zoon van Kathy), Lotte en ik deden mee. Uiteindelijk won Luke, ik denk dat hij vals speelde. Het was wel erg fijn om even wat vrije tijd te hebben na al die impressies.
Misschien gaan we morgen met Kathy naar een veilig voor koeien, maar alleen als de sneeuw allemaal is weg getrokken.

• 16 Maart 2015 - 10:47

Wil Van De Molengraft:

Hoi Yasmin, ik had er even niet aan gedacht dat het daar nu ook heel winters kan zijn. Fijn dat je het er naar de zin hebt. Geniet van al die nieuwe ervaringen! XXX

• 16 Maart 2015 - 22:38

Monique Op 't Hoog:

Heej Yas, fijn om je zo te kunnen volgen en dat je het naar je zin hebt. We hopen dat je niet veel sneeuw meer krijgt, haha. Nog heel veel plezier en geweldige ervaringen!
    Gr. Wil en Monique

• 17 Maart 2015 - 16:33

Jan Kantelberg:

Yasmin, leuk om te lezen, blijf het volgen

• 18 Maart 2015 - 14:18

Loes Van Kemenade: