Week 1 dag 3 - Reisverslag uit Republic, Verenigde Staten van yasmininwashington - WaarBenJij.nu Week 1 dag 3 - Reisverslag uit Republic, Verenigde Staten van yasmininwashington - WaarBenJij.nu

Week 1 dag 3

14 Maart 2015 | Verenigde Staten, Republic

Voor de zekerheid had ik een wekker gezet om 7 uur, dat was 10,5 uur later dan dat we gingen slapen dus we gingen er vanuit dat we wel eerder wakker zouden zijn. Achteraf bleek het maar goed te zijn dat ik mijn wekker had gezet, want we hadden de 10,5 uur gehaald! Toen we wakker werden hebben we ons eerst klaargemaakt, maar omdat we in the middle of nowhere zitten is er geen vaste toevoer van water. Het warme water is dan ook beperkt en langer douchen dan 5 minuten zit er dan ook echt niet in. Dat wordt afkicken dus, haha…

Om 08:00 uur zijn we naar de lodge gegaan, dat is de grote eetzaal van de ranch. Hier kookt Dallas, een van de vrijwilligers, altijd. Hij kan wel redelijk creatief koken, maar echt Amerikaans. Erg veel zout en vet. We eten hier elke ochtend, middag en avond warm dus dat is wel even wennen.
Na het ontbijt zijn we met Kathy mee gaan voeren. Het was echt super, maar dan ook super mooi om te zien. Ze hebben een hele grote vallei met bergen er omheen dat tot hun eigen grond behoord waar het vee en de paarden los rondlopen. Verder zijn er nog een aantal lama’s, ezels, een tam hert (hij heet Bambie haha), geiten, kippen en konijnen die allemaal gevoerd moeten worden. Er was een kalf geboren die bij de verkeerde moeder probeerde te drinken, en deze koe had nog geen kalf van haarzelf gekregen. Erg gevaarlijk dus voor het kalf aangezien het dan niet de voedingsstoffen krijgt dat het nodig heeft. We hebben toen het kalf en de echte moeder in een “barn” gedreven, wat hier op een hele andere manier gaat als in Nederland. Niet opjagen, drijven of wat dan ook, gewoon met ze meelopen en ze lokken met voer.

Na het voeren zijn we alles gaan klaarmaken voor de avond. Lotte en ik hadden ons helemaal omgetoverd tot cowgirls, want dat hoort bij de bedrijfskleding daar.
Rond 17:00 uur kwamen de eerste gasten en was het echt hectisch in de keuken. Wel erg gezellig, want we leerde alle vrijwilligers/stagiaires kennen. We hebben die avond tot ongeveer 19:00 uur in de keuken gestaan, daarna hebben we zelf van het buffet mee kunnen eten. Gelukkig deed Kathy niet moeilijk over alcohol, dus hebben Lotte en ik een Tequila Sunrise meegedronken. We hebben wat gekletst met gasten, gesjould en tafelvoetbal gespeeld en zijn daarna naar bed gegaan. Helaas nog steeds last van een jetlag…