Week 2 dag 1 - Reisverslag uit Republic, Verenigde Staten van yasmininwashington - WaarBenJij.nu Week 2 dag 1 - Reisverslag uit Republic, Verenigde Staten van yasmininwashington - WaarBenJij.nu

Week 2 dag 1

16 Maart 2015 | Verenigde Staten, Republic

Gisteren hebben we met z´n alle een super gezellige dag gehad. Alle andere jongeren leren kennen en je merkt echt dat we bij de groep betrokken worden. Om 08:00 uur begonnen we de dag met ontbijten, na het ontbijt ging iedereen schoonmaken. Aan mij was de taak om de Gift Shop op te ruimen. In eerste instantie vond ik het wel een beetje raar om tijdens mijn stage te moeten opruimen, maar ik dacht dat het gewoon een opruimdag was en dat het erbij hoorde. Rond 14:00 uur gingen we lunchen en vroeg ik me toch wel af of dit de bedoeling was... Toen bleek dat alle vrijwilligers doordeweeks alleen maar opruim/schoonmaakwerk deden. Hier hadden Lotte en ik natuurlijk geen zin in… We zijn toen meteen naar Kathy gegaan om met haar te praten. Gelukkig pakte ze het super goed op en vertelde ze dat we natuurlijk alle activiteiten met de dieren konde doen. We kregen vanaf dat moment de verantwoordelijkheid voor het verzorgen van de dieren op de kinderboerderij (kippen, kalkoenen, geitjes, hert, konijnen) en we konden ervoor zorgen dat alle paarden (64 in totaal) er netjes uit kwamen te zien voor komend weekend (dan komen de eerste gasten voor een paardrijvakantie). We waren dus erg blij dat Kathy het zo goed opving en we zijn dan ook meteen met haar de meadow ingegaan om de koeien en de paarden te voeren.
In de meadow was er een koe die opgevoeld (voelen of dat ze een kalf draagt) moest worden omdat ze melk gaf aan een verkeerd kalf. Het zou haar eigen kalf kunnen schaden als de koe haar biest (eerste melk) aan een ander kalf zou geven dus vandaar dat het belangrijk was. We hebben de koe toen in een “shoot” moeten drijven en heeft Kathy haar moeder (June) opgebeld om te kunnen komen helpen (June is een dierenarts en al ruim in de 80 jaar oud, echt geweldig om te zien met hoeveel passie zij nog steeds dieren behandelt). Ze bleek niet dragend te zijn, dus heeft het verkeerde kalf de melkgift opgewekt. Het was erg leerzaam en leuk om te mogen assisteren.
Nadat we klaar waren met de koe moesten Lotte, Luke, ik en een meisje die een meeloopdag had nog ‘even’ 2 paarden verzetten in een andere wei. Het begon al te schemeren dus we dachten: dat doen we wel even snel. Niet dus… Het weiland was zo enorm groot en vol met heuvels dat het een zoektocht van (jawel) een halfuur werd voordat we de paarden hadden gevonden. Het uitzicht maakte je wel echt sprakeloos, het is echt zo mooi hier!
Na het vinden van de paarden was het al redelijk donker geworden en zijn we snel terug naar huis gegaan. Daar gegeten en daarna vroeg naar bed gegaan.

• 19 Maart 2015 - 20:21

Deborah:

pfffff.. gelukkig maar dat ze het goed opving. Wat stom anders!!!
    Hhahahha 'even' een paard zoeken.
    have fun xx